(5. del) - na začetek članka
Študija uporabe FitLine© prehranskih dodatkov pri otrocih z motnjo ADD (Attention Deficit Disorder) Kaj je ADD (Attention Deficit Disorder)? Gre za vedenjsko motnjo – pomanjkanje pozornosti pri otrocih. Otrok se težko zbere, ni motiviran, se težko uči, ima slab uspeh v šoli... Pojavlja se v dveh oblikah: pri nekaterih je pomanjkanje pozornosti povezano s hiperaktivnostjo (ADD/H+) pri drugih pa hiperaktivnosti ni (ADD/H-). Otrok z ADD je precej. V Nemčiji jih je od 10-15% vseh otrok in mladostnikov (4-8% je hiperaktivnih), v ZDA pa celo 20-25%. Problem hitro narašča. Obremenjuje prizadete otroke, starše, družinske člane, sošolce in učitelje. Veliko zdravnikov vidi edino rešitev v kontroverznih zdravilih kot je Ritalin. Med strokovnjaki teče razprava o vzrokih za ta pojav in o možnih alternativnih rešitvah. Temu problemu je bila posvečena študija, ki jo povzemamo v tem poglavju.[1]
Pobudo zanjo je dala Monika Fath, zdravstvena delavka, ki se ukvarja z otroki z ADD. Ker je ob uporabi produktov FitLine sama izkusila bistveno izboljšanje psihofizičnega počutja, je upala, da bi utegnili pomagati tudi tem otrokom. Ob njenih izkušnjah je znanstveni svet PM-International pod vodstvom Dr. G. Schmitta predlagal izvedbo 6 mesečne študije na ADD otrocih.
Potek preizkusa
Preizkus je trajal od januarja do julija 2004. Neposredno sta ga vodila prehranski zdravnik dr. Tobias Küne (Nutritional Physician) in ergoterapevt Michael Metzmacher. Vključenih je bilo 30 otrok v starosti od 9 do 15 let z diagnozo ADD. Nekateri med njimi so bili hiperaktivni. 5 otrok je uživalo zdravilo Ritalin, v 17 primerih so zdravniki razpravljali, da bi jim prav tako predpisali to zdravilo.
Otroke so razdelili v tri skupine, ki so imele različne terapije:
Prva skupina otrok - skupina BG (Brain Gymnastic) je izvajala možgansko telovadbo.
Možganska telovadba vključuje 26 vaj, ki jih je treba izvesti v 5-7 minutah. Njihov namen je povečanje sodelovanja med desno in levo polovico možganov. Za normalno delovanje možganov mora obstajati dobra komunikacija med obema njenima polovicama, ki poteka preko živčnega spleta imenovanega Corpus collosum. Le-ta se razvije, ko se začne otrok plaziti. Otroci, ki se ne plazijo, imajo probleme koordinacije. Tudi pomnjenje je učinovito le, če obe polovici možganov normalno komunicirata. Gibalne vaje v okviru »možanske telovadbe«, ki jih vodi ergoterapevt, lahko pripomorejo k usklajenemu delovanju obeh možganskih polovic. Deset otrok iz skupine BG je torej izvajalo take vaje.
Druga skupina otrok (skupina FitLife) je uživala FitLine prehranske dodatke.
Za sodelovanje med obema polovicama možganov je namreč potrebna tudi ustrezna prehrana. Komunikacija med desno in levo hemisfero poteka s pomočjo sporočilnih snovi – nevrotransmiterjev, ki jih tvorijo vitamin B, rudnine, amino kisline (sestavine beljakovin) in omega-3 maščobne kisline. Hipoaktivnih(premalo aktivni) otroci imajo v možganih premalo nevro-transmiterjev. Pri hiperaktivnih otrocih pa nevrotrasmiterji skačejo iz ene polovice možganov v drugo preveč hitro in zato ne opravijo svoje sporočilne naloge pravilno. Vzroki za njihovo nepravilno delovanje so lahko v več prehranskih nepravilnostih:
- preveč fosforja v organizmu; tega je veliko v procesirani hrani, gaziranih pijačah, sladkanih pijačah in mlečnih izdelkih.
- preveč sladkorjev; sladkorji in hrana z visokim glikemičnim indeksom povzroči hiter porast ravni krvnega sladkorja. To organizem zazna kot stres in začne izločati hormon adrenalin, ki normalizira količino sladkorja v krvi. Pri otrocih je adrenalinski odziv na sladkor še močnejši kot pri odraslih. Kos torte poveča otrokom raven adrenalina 10 krat bolj kot odraslim. Če že, potem užijmo sladico le po glavnem obroku, saj je takrat adrenalinski odziv precej šibkejši, nikar pa ne med obroki ali kot samostojen obrok. Akutno povišanje adrenalina povzroča hiperaktivnost, agresivnost, poslabšanje delovnega spomina, zmanjšanje sposobnosti načrtovanja. Trajno povišanje adrenalina povzroča nesposobnost koncentracije, nepozornost, nervoznost, nemirnost, upadlost mišic, utrujenost in hlepenje po slaščicah.
- dehidracija tudi povzroča težave pri učenju.
Telo proizvaja nevrotransmiterje samo med globokim spanjem – torej v fazi počasnega možganskega valovanja. Otroci, ki spijo nemirno (razmečejo posteljo med spanjem, se zbudijo zjutraj z glavo na drugi strani postelje, hodijo med spanjem) ne dosežejo globokega spanja in zato njihov organizem ne proizvede dovolj nevrotranzmiterjev. Za globoko spanje je potrebno dovolj magnezija. Le tega je potrebno vedno uživati v pravem razmerju s kalcijem (Mg:Ca=1:2).
Skupina otrok FitLine je uživala prehranske dodatke FitLine in sicer:
- 1 čajno žličko Activize© zjutraj (mlajši od 10 let namesto tega 2 čajni žlički Super Kid),
- ½ čajne žličke Activize© opoldan (mlajši od 10 let namesto tega 1 čajno žličko Super Kid)
-1 ½ čajne žličke Restorate© zvečer, (mlajši od 10 let 1 ½ žličke Restorate©)
- polovico beljakovinske palice »Protein Ultra bar« v teku dneva (enako za mlajše od 10 let).
Tretja skupina otrok (skupina BG/Fit) je uživala prehranske dodatke FitLine© in izvajala možgansko telovadbo.
Rezultati
Zmanjšana raven prostih radikalov v organizmu
Meritve na začetku preizkusa so pokazale, da so imeli otroci v vseh treh skupinah zelo nizko (praktično ničelno) antioksidantsko zaščito proti prostim radikalom. Na koncu preizkusa se je stanje izboljšalo v vseh treh skupinah. V obeh skupinah, ki sta uživali FitLine© dodatke se je antioksidatska zaščita dvignila celo na 90% raven, v skupini (BG) brez FitLine© produktov pa na 40% raven.
Izboljšanje telesne sposobnosti
V vseh skupinah se je telesna pripravljenost otrok izboljšala, tudi v skupini FitLine, v skupinah, ki sta tudi telesno vadili pa še bolj.
Izboljšanje koncentracije in sluha
V skupini FitLine© se je bolj kot v drugih skupinah izboljšala sposobnost koncentracije in prepoznavanja zvokov (sluh).
Izboljšanje učnega uspeha
V vseh skupinah se je učni uspeh otrok izboljšal. Najmanj v skupini brez prehranskih dodatkov FitLine© (od C- na C+ po sistemu ocenjevanja v ZDA, kjer je A najvišja ocena), nekoliko bolj v skupini FitLine (od C na B), najbolj pa v skupini BG/Fit, ki je telovadila in uživala prehranske dodatke FitLine© (od C na A-).
Izboljšanje vedenja
Z opazovanjem vedenja in s pomočjo vprašalnika za starše so proučevali tudi vedenjske spremembe otrok. Skupini, ki sta uživali FitLine© produkte sta zaznali večje izboljšanje. V skupini FitLine© so zaznali izboljšanja pri naslednjem deležu otrok: večja pozornost (70%), boljše sporazumevanje (60%), večje samospoštovanje (60%), večja motiviranost (50%), boljše družbeno vedenje (40%), trdnejše spanje (30%).
Izboljšanje prehranskih navad
Posamezna izboljšanja načina prehranjevanja so zaznali pri 60% otrok iz skupine FitLine© in sicer: 30% je uživalo manj mesa, 30% jih je pilo manj gaziranih pijač in jedlo manj slaščic, pri 30% pa se je povečalo uživanje polnovrednih žitaric.
[1] Fath, M., Metzmacher, M., Küne, T., Schmitt: Scinetific Support for Practical Experiences- The FitLine© ADD (Attention Deficit Disorder) Study (For Internal Training Purpose Only). - Speyer: PM-International AG.
[1] Fath, M., Metzmacher, M., Küne, T., Schmitt: Scinetific Support for Practical Experiences- The FitLine© ADD (Attention Deficit Disorder) Study (For Internal Training Purpose Only). - Speyer: PM-International AG.
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.